Monday, January 2, 2012

Wideoblog Donalda Tuska

Autor: Tomek Skupieński Wrzesień - 22 - 2011

Platforma Obywatelska na stronie http://www.autobustuska.pl/blog uruchomiła wideoblog premiera Tuska.

YouTube Preview Image

Świetny pomysł sztabu Platformy Obywatelskiej. Video z premierem w roli głównej, z kubkiem kawy na pierwszym planie, przypomina filmiki kręcone dla Baracka Obamy. Tam o postępach kampanii opowiadał pracownik sztabu, na biurku miał kreatywny bałagan, a za nim kręcili się ludzie. Taka sceneria bardzo uwiarygadniała przekaz, pokazywała jak dużo dzieje się w sztabie.

W wideoblogu Tuska kubek z kawą, jedna kamera zamiast kilku i słabe światło mają podkreślać naturalność premiera. Donald Tusk jest przecież bardzo naturalny. Nie używa trudnego języka, siedzi bez marynarki. Opowiada o smsach od siostrzenicy, która dostała się na architekturę i teściowej, która trzyma kciuki za powodzenie Tuskobusa. Donald Tusk pokazuje także, że ma dystans do siebie – jego ulubione żarty na jego temat, od czasu sprawy z dziadkiem z Wehrmachtu, to te związane z przeszłością jego rodziny.

Premier zdradza także, że nie zawsze wie jak zareagować na pojawiające się informacje, np. sondaże czy ujawnienie nagrania z prób przed orędziem. W ten sposób Donald Tusk chce zapewne przełamać stereotyp zawsze przygotowanego na każdą ewentualność mistrza PR.

Premier dzieli się także wrażeniami ze spotkań z obywatelami podczas podróży Tuskobusem. Jak deklaruje premier, wszyscy ludzie robią na nim ogromne wrażenie.

Brawa dla sztabu PO. Świetnie przygotowane nagranie, dopracowana scenografia, bardzo dobrze ułożona wypowiedź premiera, a przede wszystkim fantastyczny pomysł. Kilka najbliższych dni na pewno będzie zaczynało się w mediach od nagrań Donalda Tuska.

=====
Pobierz: „Jak skutecznie dotrzeć do wyborcy – bezpłatny poradnik dotyczący marketingu politycznego w internecie”
=====
Bądź na bieżąco! Śledź Fan Page:

====
Podobał Ci się post? Podziel się nim ze znajomymi:

 

Leave a Reply

*

Nadzieje na 2012 w marketingu politycznym

W poprzednich wpisach prezentowałem najlepsze akcje i największe wpadki w marketingu politycznym 2011. Teraz czas na nadzieje na 2012. Wykorzystanie marketingu społecznego Z okazji dnia kobiet SLD wyemitowało spot zachęcający kobiety do przeprowadzania badań profilaktycznych na obecność raka piersi. W klipie oprócz lidera Sojuszu, wystąpiła jego żona Małgorzata Napieralska. Jest to działanie mieszczące się w ramach marketingu społecznego. Systematyczne organizowanie [...]

Największe wpadki w marketingu politycznym 2011

Zapraszam do zapoznania się z największymi w marketingu politycznym w mijającym roku. W poprzednim poście pisałem o najlepszych akcjach 2011, a w kolejnym przestawię moje nadzieje na 2012. Raport Anodiny poszedł w świat Rok 2011 rozpoczął się od dużej porażki marketingowej rządu na arenie międzynarodowej. Tatiana Anodina opublikowała na konferencji prasowej raport Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) dotyczący katastrofy smoleńskiej. W [...]

Najlepsze akcje w marketingu politycznym 2011

Rok 2011 przyniósł wiele dobrych i złych projektów marketingowych. W tym poście zapraszam do zapoznania się z akcjami w mojej ocenie najlepszymi w mijającym roku.  W kolejnych wpisach przedstawię największe wpadki w marketingu politycznym 2011 i nadzieje na 2012. Internetowa gra SLD SLD w lipcu umieściło w internecie grę polegającą na tym, żeby w określonym czasie umieścić jak największą liczbę pasażerów [...]

Prawybory w USA: Kandydaci na Facebooku i Twitterze

Odkąd w czerwcu prezentowałem sylwetki kandydatów w prawyborach partii republikańskiej sporo się zmieniło. Warto więc zaktualizować listę.   Z wyścigiem o nominację Partii Republikańskiej pożegnali się już Herman Cain, Thaddeus McCotter oraz Tim Pawlenty. Zrezygnowali z udziału w nim także Rudolph Giuliani, Sarah Palin oraz Donald Trump. Uzupełniam zaległe notki biograficzne i podaję kanały social media kandydatów. Miłego śledzenia prawyborów Grand [...]

Dobra oprawa marketingowa Marszu Niepodległości

Z rosnącą ciekawością obserwowałem Marsz Niepodległości i Solidarności 13. grudnia, którego organizatorem był PiS. Wydarzenie to miało bowiem bardzo dobrą oprawę marketingową. Do udziału w Marszu na YouTube zapraszali Marta Kaczyńska i Jarosław Kaczyński. Film z udziałem Marty Kaczyńskiej zobaczyło do tej pory około 75 tysięcy osób. W sieci pojawiały się także inne reklamówki, m.in. przeróbka spotu wyborczego Platformy Obywatelskiej [...]